Zondag 1 juli was het zover, het 28e internationale bromfiets treffen van onze Club.
De voorbereidingen werden zaterdag 30 juni gedaan met vrijwilligers.
Dit bestaat o.m. uit het belijnen (met Rabobanklint) van het terrein, het opzetten van tenten voor de binnenkomst muziek en inschrijving en het plaatsen van aanwijzingsborden.
Het opbouwen gaat veel sneller als vroeger dit komt mede doordat alle houten palen voor de afzetting
(die met een moker in de grond moesten worden gehamerd) vervangen zijn door stalen pennen.
Dit geldt ook voor de routebordjes.
Eerder zijn er ook al meerdere werkzaamheden verricht zoals het opnieuw in de verf zetten van de route bordjes. Onze club hanteert het route systeem van rondje pijltje vierkantje.
Het voordeel van dit systeem is dat je de route met groepjes maar ook alleen kunt rijden
Pijnlijk voorval was dat het Peter Schoenmakers in de rug schoot.
Op voorstel van bestuurslid Peter Schoenmakers was de terrein indeling dit jaar anders.
Waar eerder de handelaren stonden, stonden nu de bromfietsen en omgekeerd.
Van menigeen hebben we gehoord dat het een mooiere indeling was. Men was er enthousiast over.
Wat het weer betreft kon het niet beter, schitterend. Een strak blauwe hemel en niet te warm zo’n 26-27 graden.
Zondag morgen ben ik samen met onze secretaris Henk Endeman (We zijn beide Nijverdallers) naar Neede gereden met in de auto de geluidsinstallatie en andere materialen. Een aanhanger had ik ook bij me met daarop mijn grijze 72er brommer.
Ook het draaiplateau dat in het verre verleden door onze clubleden Hoogeveen en Jong is gemaakt stond er op.
Ik was dit keer van plan weer eens mee te rijden, de voorgaande jaren lukte dat niet omdat ik toen andere werkzaamheden had als penningmeester. In Neede aangekomen hebben we de geluidsinstallatie uitgeladen, het draaiplateau geplaatst en daarop mijn brommer geplaatst. Andere clubleden/vrijwilligers waren druk in de weer om de tenten te voorzien van stoelen en tafels.
Ook Riet Top was aanwezig die samen met Karin Jentink het promotie team van de KCON vormden.
Voor een koel glas bier (of iets anders) en een warme hap stond de Olde Mölle paraat
De firma Van Gelder oliën stond ook op het terrein met milieu vriendelijke Ecomaxx tweetaktolie en brandstoffen.
Verder had ons clublid Harry Markerink een prachtige stand opgebouwd met allerlei
crossmotoren van mini tot ,,gewone,, 50cc exemplaren
Jammer dat de rug van Peter Schoenmakers niet beter was sinds zaterdag (het was nog erger geworden). Peter had er anders ook gestaan met zijn eigenbouw Kreidler Hemeyla racer. Het speet hem geweldig dat hij niet kon helpen opbouwen en ook zijn stand niet kon presenteren.
Langzamerhand werd het drukker, ook op de onderdelenmarkt.Er waren 12 handelaren.
Grote afwezige handelaar was Jansen uit Hellendoorn. Hij had last van een pijnlijke rug.(Ook al)
Er was weer van alles te koop. Veel onderdelen (en complete brommers) wisselden van eigenaar.
Later hoorde ik dat de handelaren in het algemeen tevreden waren met de handel.
(Er was overigens nog plek over voor handelaren, misschien dat er volgend jaar nog een paar meer kunnen komen)
Onder tussen heb ik een paar rondjes gemaakt tussen de bromfietsen en zo hier en daar een plaatje geschoten van de reeds aanwezige brommers/motoren.
Aardig detail daarbij was dat een foto gemaakt heb van een brommer met een Repsol reclamekuip
Een poosje later kwam ik een moeder tegen met een paar kinderen die zo’n brommer in mini uitvoering hadden. Ik zei tegen die kinderen: op het terrein is een meneer die heeft net zo’n brommer als jullie hebben in het groot. Waarop de moeder antwoorde : dat is hun vader!!
Uiteindelijk waren er 176 deelnemers. Als ik eerlijk moet zijn viel me dat (op persoonlijke titel) tegen.
Ik had er minstens, gezien de weersomstandigheden rond de 200 verwacht.
Het kan zijn dat er mensen zijn afgehaakt door de race van Max Verstappen en de TT races in Assen.
Tegen 11.30 gaf onze voorzitter het startsein en kon iedereen op eigen gelegenheid aan de toertocht beginnen.
Zoals gezegd heb ik de route ook gereden, zoals ik dan ben in mijn uppie, ook wel omdat ik dan mooi de gelegenheid had onder weg een paar foto’s te maken iets waar je met een toertocht met voorrijder niet kunt want de groep rijdt (begrijpelijk) door.
Ik moet zeggen dat het een prachtige route was.
In grote lijnen verliep de rit door de volgende plaatsen/buurtschappen:
Start op het terrein in Neede – Voorbij Noordijk – Voorbij Gelselaar – Langs de Bolksbeek – Nettelhorst – Zwiep – Barchem - Landgoed de Wildenborch – Vorden – Landgoed Hackfort – Lindesche molen - Voorbij Ruurlo – Buurtschap Bruil –
Landgoed ’t Hulsevoort – Haarlo - en dan via de rondweg Neede terug naar het terrein van het bromfietstreffen
Hieronder een aantal foto’s die ik onder weg heb gemaakt
Onderstaand een boekenruilboom in de buurtschap Bruil bij Ruurlo.
Ik verbaas mij soms hoe mensen op het idee komen om zoiets moois te maken.
Om ongeveer drie uur was ik weer terug op terrein en was men de boel aan het afbouwen,
en tegen vier uur hadden we het terrein weer keurig opgeruimd.
Ik denk dat we (ondanks zoals gezegd in mijn ogen tegenvallende deelname) terug kunnen kijken op een geslaagde dag.
Ik heb het al eens eerder vermeld: ik ben altijd blij als ik s ’avonds na het treffen in bed lig en kan denken er zijn geen nare dingen gebeurt, want dan is de pret er heel snel af.
We hopen dat het volgend jaar 7 juli 2019 met ons bromfietstreffen weer net zulk mooi weer is als dit jaar en dat we dan de 200 deelnemers halen!!
Het bestuur bedankt een ieder die zijn steentje aan dit treffen heeft bijgedragen door te helpen met de organisatie of door deelname. Mogen we volgend jaar weer op jullie rekenen?
............Het was een................
.................Dag......................